Aller au contenu principal
MediaNumeric : project for the new generation of journalists 

MediaNumeric : project for the new generation of journalists 

MediaNumeric : INA will train the new generation of journalists to use data and fight against disinformation in the framework of a European project.

Crédits photo : Laszlo Ruszka

Heritage media, initial and continuing training center for audiovisual and digital media professions, audiovisual heritage management consulting agency, INA strives to carry its values in each of its European and international projects. With its commitment to the MediaNumeric project and alongside its European partners, the Institute contributes to the promotion and construction of a European information and media ecosystem, based on knowledge, innovation and cooperation.

In the framework of this project, INA will put its educational expertise in the media and digital sectors at the service of European journalism students: it will support the development of a training program adapted to partices' changes in the media industry and will participate, thanks to its large network of experts and the expertise of its collaborators, in the production of educational resources on digital media and data management, production and editorialization of journalistic content.

MediaNumeric is funded by the Erasmus + program of the European Union. This initiative is led by a consortium of European partners from audiovisual archives, media, digital and higher education: The Netherlands Institute for Sound and Vision (Netherlands), University of Applied Sciences In Holland (Netherlands), FINA National Film Archive - Audiovisual Institute (Poland), SWPS University of Social Sciences and Humanities (Poland), AFP - Agence France Presse (France), INA - National Audiovisual Institute (France), Storytek (Estonia) and EUscreen Foundation (Netherlands).

Lancer le diaporama : 3 images

Actualités

Les actualités de l'INA

L’INA célèbre la «République électronique» au Trianon à Paris
L'INA dévoile la plus large étude jamais réalisée sur la diffusion du documentaire à la télévision
À quoi ressemblaient les campagnes françaises dans les années 60
Sur Youtube, Mireille Dumas retrouve ses anciens témoins
«Madame est servie», la série qui a inversé les rôles, à voir sur madelen
Festival Présences 2024
Vous savez comment on avortait lorsque c'était interdit : l'INA lance un appel à témoins
Regardez les années 70 en version originale avec la chaîne INA 70
Julie Dachez : «Les médias contribuent à véhiculer cette image de l'autisme comme tare»
«S.P.A.M.», la série qui aide les enseignants et les élèves à décrypter les médias et l’information
Serge Viallet : «Nous sommes des archéologues de l’image»
À la recherche du tombeau perdu de Néfertiti
«Ginette Kolinka : nous n’étions rien», une nouvelle série du podcast «Mémoires de la Shoah»
Hommage à Pierre Richard au festival Au-delà de l’écran de Vincennes
L'INA lance Ardivision, sa première Fast TV
«Duels d’Histoire» : donner aux femmes leur juste place dans l'Histoire
«Le film "Shoah" ne répond pas à la question du pourquoi ?»
Les mots de Georges Kiejman sur la Shoah : «Pardon d’avoir survécu»
«L’étude des oasis nous apporte des solutions pour faire face au réchauffement climatique»
Johnny Hallyday : décryptage d’un symbole de la culture populaire et du patrimoine français
«Le rap a gagné la guerre en devenant la musique populaire par excellence»
Serge Viallet : «Nous sommes des archéologues de l’image»
La République électronique de Dombrance
Le féminisme en ligne est-il un néo-féminisme ?
Léa Veinstein : «Le témoignage de Simone Veil est un combat»